• giris1.jpg
  • img_0702.jpg
  • img_0631.jpg
  • img_0813.jpg
  • img_0659.jpg
  • 527.jpg
  • img_0717.jpg
  • resim 193.jpg
  • img_0713.jpg
  • giris2.jpg
  • image005.jpg
  • img_0615.jpg
  • img_0722.jpg
  • img_0716.jpg
  • img_0731.jpg
  • dsc_0177.jpg
  • img_0696.jpg
  • de.jpg
  • img_0628.jpg
  • img_0685.jpg
  • img_0664.jpg
  • img_0651.jpg
  • 534.jpg
  • 68.jpg
  • image003.jpg
  • image004.jpg
  • img_0711.jpg
  • img_0888.jpg
  • img_0810.jpg
  • img_0687.jpg
  • img_0707.jpg
  • img_0700.jpg
  • img_0718.jpg
  • img_0609.jpg
  • img_0729.jpg
  • img_0680.jpg
  • img_0805.jpg
  • image001.jpg
  • img_0721.jpg
  • img_0623.jpg
PDF Yazd─▒r E-posta
Muafiyet (Yeterlilik) S─▒nav Bilgisi

Yeterlik S─▒nav─▒

ÔÇö  Bir ├Â─čretim y─▒l─▒nda Eyl├╝l, Ocak ve Haziran aylar─▒nda olmak ├╝zere ├╝├ž kere yap─▒l─▒r (2010-2011 Eyl├╝l d├Ânemindeki Muafiyet (Yeterlik) s─▒nav─▒n─▒n ilk a┼čamas─▒ 14.09.2010 tarihinde saat 09.30ÔÇÖda, ikinci a┼čamas─▒ 16.09.2010 tarihinde saat 09.30ÔÇÖda yap─▒lacakt─▒r. Kay─▒tlar 31.08.2010-07.09.2010 tarihleri aras─▒nda Yabanc─▒ Diller Y├╝ksekokulunda yap─▒lacakt─▒r).

ÔÇö  ─░ki a┼čamal─▒d─▒r:

          I. A┼čama dilbilgisi, kelime bilgisi ve okuma becerilerini ├Âl├žer. Bu s─▒navdan en az 50 alan ├Â─črenciler bir sonraki a┼čamaya ge├žmeye hak kazan─▒rlar.

          II. A┼čama yazma ve dinleme becerilerini ├Âl├žer. I. A┼čama ve II. a┼čamadaki s─▒navlardan al─▒nan notlar belli bir y├╝zdeye g├Âre hesaplan─▒r; son ortalamas─▒ 60 ve ├╝zeri olan ├Â─črenciler yeterlik s─▒nav─▒ndan ba┼čar─▒l─▒ olmu┼č say─▒l─▒rlar.

S─▒nav ─░├žeri─či:

Yeterlik s─▒nav─▒, Erciyes ├ťniversitesi Yabanc─▒ Diller Y├╝ksek Okulu ├ľl├žme ve De─čerlendirme birimi taraf─▒ndan haz─▒rlanmakta ve uygulanmaktad─▒r. Orta ├╝st├╝ (upper-intermediate) d├╝zeyi hedefleyen bu s─▒nav 3 ana b├Âl├╝mden olu┼čmaktad─▒r:

1. B├Âl├╝m: Dilbilgisi, Kelime Bilgisi, Okuma, ─░┼člevsel Dil Kullan─▒m─▒
2. B├Âl├╝m: Dinleme
3. B├Âl├╝m: Yazma 

S─▒nav─▒n ikinci ve ├╝├ž├╝nc├╝ b├Âl├╝mlerine girebilmek i├žin birinci b├Âl├╝mden en az elli (50) puan almak gerekmektedir. Toplam ba┼čar─▒ puan─▒, birinci b├Âl├╝mden al─▒nan puan─▒n %60ÔÇÖ─▒n─▒n, ikinci b├Âl├╝m├╝nden al─▒nan puan─▒n %15ÔÇÖinin ve ├╝├ž├╝nc├╝ b├Âl├╝mden elde edilen puan─▒n %25ÔÇÖinin al─▒n─▒p toplanmas─▒yla hesaplan─▒r.  Yukar─▒da belirtilen ortalamalar sonunda altm─▒┼č (60) ve ├╝st├╝  puan alan ├Â─črenciler ba┼čar─▒l─▒ olarak de─čerlendirilirler. 

S─▒nav iki g├╝nde ve iki oturumda yap─▒l─▒r. ─░lk g├╝n s─▒nav─▒n birinci b├Âl├╝m├╝ yap─▒l─▒r. Ba┼čar─▒l─▒ olan ├Â─črenciler, ilan edilen tarihte s─▒nav─▒n ikinci oturumunda yap─▒lan di─čer b├Âl├╝mlerine al─▒n─▒r. S─▒nav─▒n ikinci ve ├╝├ž├╝nc├╝ b├Âl├╝mleri birbirini takip eden bir s├╝re i├žinde ve ara verilmeden uygulanmaktad─▒r.

I. B├ľL├ťM: D─░L B─░LG─░S─░, KEL─░ME B─░LG─░S─░, OKUMA, ─░┼×LEVSEL D─░L KULLANIMI
S─▒nav─▒n birinci b├Âl├╝m├╝ (Dil Bilgisi, Kelime Bilgisi, Okuma, ─░┼člevsel Dil Kullan─▒m─▒) ├žoktan se├žmeli (5 se├ženek) toplam 100 sorudan olu┼čmaktad─▒r. Bu b├Âl├╝m 4 alt b├Âl├╝mden olu┼čmaktad─▒r. ├ľng├Âr├╝len s─▒nav s├╝resi yakla┼č─▒k 120-150 dakika aras─▒d─▒r.

1. D─░LB─░LG─░S─░ (Grammar): ─░ngilizcenin ├že┼čitli dilbilgisi yap─▒lar─▒n─▒ ├Âl├žmeyi hedefleyen sorulardan olu┼čur. Sorular, c├╝mleler ya da diyaloglar ba─člam─▒nda uygun ├Â─čelerin belirlenmesini hedeflemektedir. Bu b├Âl├╝mde toplam 45 soru bulunur.

2. KEL─░ME B─░LG─░S─░ (Vocabulary): ─░ngilizcede g├╝nl├╝k konu┼čma  ve yazma dilinde en s─▒k kullan─▒lan kelimeleri hedefler.

3. ─░┼×LEVSEL D─░L KULLANIMI (Functional Language Use): G├╝nl├╝k ya┼čamda kar┼č─▒la┼č─▒labilecek ├že┼čitli durumlarda (├Âr: rezervasyon yapma, adres sorma, fikir belirtme, vs. gibi) kullan─▒labilecek uygun ifade ve c├╝mleleri belirlemeyi hedefleyen sorulardan olu┼čmaktad─▒r. Bu b├Âl├╝mde toplam 10 soru bulunmaktad─▒r.

4. OKUMA (Reading): Bu alt b├Âl├╝m, verilen okuma par├žalar─▒ ba─člam─▒nda, belirli bilgi ve detaylar─▒ belirleme, bulunduklar─▒ ba─člam i├žerisinde alt─▒ ├žizili kelimelerin anlamlar─▒n─▒ tahmin etme, par├žan─▒n b├╝t├╝n├╝nden ├že┼čitli sebep-sonu├ž ili┼čkileri ve anlaml─▒ ├ž─▒kar─▒mlarda bulunma gibi becerileri hedefleyen toplam 30 soru i├žermektedir.  Bu b├Âl├╝mde okuma metinlerine ek olarak, verilen paragraflarda  anlamca uygun olmayan c├╝mleyi ├ž─▒karma veya anlamca uygun olan c├╝mleyi ilave etme yetene─činin ├Âl├ž├╝ld├╝─č├╝ sorular bulunmaktad─▒r.

II. B├ľL├ťM: D─░NLEME

Dinleme s─▒nav─▒ merkerei yay─▒n sisteminden yap─▒lan yay─▒nla uygulan─▒r. Her bir dinleme par├žas─▒ i├žin soru kitap├ž─▒─č─▒nda ├žoktan se├žmeli sorular (4 se├ženek) yer almaktad─▒r. Dinleme par├žalar─▒ g├╝nl├╝k ya┼čamdan al─▒nm─▒┼č diyaloglar, konu┼čma metinleri, radyo / TV programlar─▒ndan al─▒nt─▒lar  gibi ses kay─▒tlar─▒n─▒ i├žermektedir. Bu b├Âl├╝m, 20 sorudan olu┼čur.

Dinlemeye ba┼člamadan ├Ânce ├Â─črencilere sorular─▒ okuyabilmeleri i├žin s├╝re tan─▒n─▒r. Her bir b├Âl├╝m iki kere dinlenir ve soru i├žin uygun olan cevap optik ka─č─▒da i┼čaretlenir. Dinleme s─▒nav─▒na ge├ž kalan ├Â─črenci s─▒nava kabul edilmez.

III. B├ľL├ťM: YAZMA

Bu b├Âl├╝mde ├Â─črencilerin verilen bir konuda bir kompozisyon yazmalar─▒ beklenmektedir. Yazma s─▒nav─▒ i├žin ├Ân g├Âr├╝len s├╝re yakla┼č─▒k 50 dakikad─▒r. Bu s─▒navda ├Â─črencilerden verilen konuda ve formatta (kar┼č─▒la┼čt─▒rma, avantaj-dezavantaj, fikir yaz─▒s─▒, sebep-sonu├ž vb.) bir kompozisyon yazmalar─▒ beklenir.

Kompozisyonlar iki ├Â─čretim eleman─▒ taraf─▒ndan ayr─▒ ayr─▒ de─čerlendirilmektedir. Ba┼čar─▒l─▒ bir kompozisyon i├žin a┼ča─č─▒daki temel ├Âl├ž├╝tler bir b├╝t├╝n olarak dikkate al─▒nmal─▒d─▒r.

1. ─░├žerik ve Fikirler: Kompozisyonun i├žeri─činin yaz─▒lmas─▒ istenen konu ile uyumlu, ifade edilen fikirlerin zengin ve i├žeri─čin bir tak─▒m ├Ârnekler ile desteklenmi┼č olmas─▒ beklenir.

2. Organizasyon: Kompozisyonun uygun bir ba┼čl─▒─ča sahip, giri┼č, geli┼čme ve sonu├ž paragraflar─▒na sahip, paragraflar─▒n konuyu / temay─▒ sunan, destekleyen ve sonu├žland─▒ran c├╝mleler (topic/supporting/concluding sentences/ thesis statement) i├žermi┼č olmas─▒ incelenir. Ayr─▒ca yaz─▒da uygun ve yerinde ba─čla├ž ve ge├ži┼č ifadeleri bulunmal─▒, ak─▒c─▒ bir dil kullanmal─▒d─▒r. Kompozisyon ├žok k─▒sa ya da ├žok uzun olmamal─▒d─▒r (yakla┼č─▒k 150-180 kelime).

3. Dilbilgisi: Yaz─▒m esnas─▒nda kompozisyonun ak─▒┼č─▒na uygun olarak ─░ngilizce Dilbilgisi kurallar─▒ d├╝zg├╝n bir ┼čekilde kullan─▒lmal─▒, anla┼č─▒l─▒r ve dengeli bir ├╝slup (formal / informal) kullan─▒lmal─▒d─▒r.

4. Kelime Kullan─▒m─▒: Kelime tekrarlar─▒ndan ka├ž─▒n─▒lmal─▒, ├že┼čitli, uygun ve a├ž─▒k kelimeler kullan─▒lmaya ├Âzen g├Âsterilmelidir. Kelimeler, anlam ve yap─▒sal olarak do─čru kullan─▒lmal─▒d─▒r.

Konu ile ilgili olmayan kompozisyonlar de─čerlendirmeye al─▒nmamaktad─▒r.